maandag 13 februari 2012

Soms zit het mee en soms zit het......

Soms zit het mee en soms zit het......
Nou ik denk dat iedereen weet waar we op aan sturen. Was een dagje met wat tegenslag maar daar laten we ons niet mee van de wijs brengen .

Het was het best een heel produktieve dag. Eerst even weer de auto op de brug gezet en toen de voortrein vrij maken, carterschermplaat er onder uit en beginnen. Nieuwe goed bestelde en correcte fusekogels voren er op gezet maar bleken toch niet goed te passen dus moeten we nog oplossen. Stuurhuisrubbers vervangen dit ging wel goed maar daar kon dus ook niks aan mis gaan.
Koelvloeistof afgelaten en de radiator gedemonteerd.
Ja en toen kwam de verrassing. De hele tussenbalk is voren weggeflext en iets verder was er een 2x2 kokertje tussen gelast voor de stevigheid, dit alles om een niet originele radiator te kunnen plaatsen.
voorzijde van onderen bekeken
Dus ook de zijsupport van de radiator is geheel weggeslepen.
Om onze radiator dus weer erin te krijgen moesten wij dus weer het kokertje wegslijpen. Dat was dus zo gepiept. ( op foto reeds weg)
Nou ja ok , de nieuwe aluminium radiator pakken en passen met daarop gemonteerd de zuigende ventilator wat reeds eerder door ons op maat passend is gemaakt. Hij schoof er goed in, netjes tot onder en ook in de hoogte alleen we hadden een probleempje met de motor. Loopt de motor aan op de van of andersom. In ieder geval het past dus niet.

Even rustig bekeken en in overleg de oplossing besproken, nieuwe kokerbalk er tussen maken waar ook weer de radiator boven kan , de middelste carosseriesupport overslijpen deze verder naar voren zetten en weer aan elkaar lassen en zijsteunen maken op maat met bevestigingspunten.

Dan past de radiator, krijgen we hem weer door de keuring hebben wij weer wat werk verzet en houden we een optimale koeling over. Alleen dit moet dus nog gedaan worden en op papier is alles simpel.

Er wordt dus bijna alles vervangen wat oud is en mogelijk storingen kan opleveren.
Nieuwe bougiekabels rotor en kap. Alle slangen vervangen en ga zo maar door.
Zo als jullie zien kunnen op de foto is er nog behoorlijk wat werk te verzetten, kijk maar naar de klepdekselpakking en zo
Ook alle zelftappers met scherpe punten ( werkt lekker als je aan het sleutelen bent) die verspreid over de hele auto zitten zijn we aan het vervangen door boutjes en borgmoeren.

Sleepoogje aan de achterzijde is ook verwijderd en opnieuw gemaakt op een stevige wijze met een correct sleepoog idem als voor op de auto zit.
oude sleepoog



Geen opmerkingen:

Een reactie posten