woensdag 21 maart 2012

Banner Mulders Motrosport


De gisteren bestelde banner nog even op de vooruit geplakt, ziet er weer helemaal compleet uit.
 Vandaag dus ook gebeld inzake het intercomsysteem, we krijgen deze direkt toegestuurd en hopen dat deze dus morgen binnen is. Moet dan wel nog even ingebouwd worden. We hebben dan wel een dubbel intercomsysteem , een voor de helmen van Peltor en de andere voor de koptelefoons van terratrip, voordeel is dat we dus niet de hele tijd hoeven om te pluggen.

We hebben nog even een andere kilometerteller in het dashbord ingebouwd en in de avond getest, er zit nog wel wat afwijking in maar ok hier kunnen we mee leven.
De motor loopt als een zonnetje, alleen zien we dat de toeren op de teller ruim boven de 7000-7500 komen zonder dat de motor minder trekt of inhoudt.
Klopt het toerental wel, Nou dan toch maar eens checken.
Via een toerenmeter die reageert op de bougievonken kunnen we controleren of de toeren inderdaad kloppen die de teller aangeeft, en jawel hoor toerenteller werkt perfect.
Geeft wel een beetje aan wat we onder de kap hebben (een brullend beest die we wel in de kooi moeten houden)

Alle bouten en moeren van de ophanging remmen etc 1voor 1 nog eens nagekeken en nagetrokken als laatst check. De boutjes van de carterpan even wat vaster gezet want hier was een kleine olielekkage.

Ook de spullen klaargemaakt die we mee moeten nemen zoals reserve onderdelen, schroeven, olie gereedschap krik, en steunen en nog vele andere dingen.  

Morgenvroeg worden de 2 dellorto carburateurs nog eens goed afgesteld. 
Morgenavond dan nog even de intercom inbouwen en dan hebben we echt alles gehad en zijn we
helemaal klaar voor de start van ons rallyavontuur waar we tijd nog moeite gespaard hebben om in ieder geval goed voorbereid en redelijk professioneel voor de dag te komen. De rest zal nu een kwestie zijn van aanpassen, leren en uitvoeren en plezier en fun hebben.





dinsdag 20 maart 2012

We hebben er zin in ....ready to go

Bijna klaar.

We hebben vandaag nog even de wrap verder om de uitlaat gezet. Even het achterlicht losgemaakt en eens goed schoon gemaakt.Achterlicht rubber is zo ver vergaan dat er water en rotzooi in liepen. Daarna de zelfde rubber in de kit weer terug gezet.

Gelijk maar daarna de auto eens wat zuiver gemaakt en een kleine poetsbeurt gegeven.

Hier zij dan de eerste fotos van de Ford Escort MK2 RS 2000 rijklaar







's avonds nog even teruggegaan en even testen. We hebben de tripmaster geijkt ook al was dat niet de eenvoudigste taak maar het is gelukt. De verdere mogelijkheden moeten we nog even uitdiepen maar we zullen met onze nieuwe contacten bij de rally wel iemand vinden die een beetje hulp en uitleg kan geven

Daarna even de ontsteking en de crabaratuers afgesteld uiteraard met de lampen erop brandend en wel gezien deze best wat vermogen wegtrekken en als we dit niet zouden doen zou de auto bij stationair draaien veel te vlug af kunnen slaan. Hij loopt nu goed alleen op top toerental houdt hij soms in maar trekken als een beest ....

We hebben gelijk de intercom getest en de helmen. De intercom werkt prima met de koptelefoons maar met de helmen waarvoor we een verloopstekker hebben gekregen zitten we met een groot probleem. Het geluid in de auto is van dien aard dat de geluidsinstallatie in de helmen een veel te zacht geluid heeft.
Dit wordt morgen bellen met de leverancier en zien wat we nog kunnen regelen.
Anders wordt het wel heel moeilijk op de proeven van de rally

Vrijdag zullen we om 12 uur vertrekken, meer info zal volgen na de rally.

maandag 19 maart 2012

Startnummer 15

Startnummer 15


Nog 3 dagen tot vertrek voor de rally, startnummer is bekend. Er starten ongeveer 90 deelnemers


Klik hier voor een overzicht van de rallywagens die starten

Na de test rit van vorige week zijn we vandaag als eerste gaan kijken of we de tripmaster toch aan de gang kunnen krijgen. Eerst weer eens uitvoerig gelezen ,tripmaster weer uitgebouwd en en aan de hand van de gegevens alles doorgemeten en gecontroleerd. Alles klopt in ieder geval. Toen de pulsgever gedemonteerd en de bouten goed zuiver gemaakt en de gever opnieuw afgesteld...
Ja hoor er is eindelijk een signaal.  We hebben vooraf met een voeler gemeten en de afstand moest tussen de 1 en 1,75 mm zijn . Hij staat nu zelf iets krapper er tegen aan. Maar het belangrijkste is dat hij werkt.



Verder even om de uitlaat een band (uitlaatwrap)gedaan die zorgt dat er minder hitte van het spruitstuk komt naar de motorruimte maar zoals ze ook zeggen voor een hoger rendement zorgt en dus meer vermogen maar ik denk dat dat wel zal meevallen. Wij doen het voornamelijk om de hitte te reduceren.

De breedstraler even uit elkaar geschroefd, alle contacten zijn goed, dus nieuw lampje gelijk 100 watt erin , en super ook hier weer een dot extra licht.

Zo hebben we nog speciale uitlaatklemmen gemonteerd. en wat andere kleinere dingen gedaan.
Test ritje zit er vandaag niet in , dat wordt morgen, dan gaan we de tripmaster ijken.




Dan hebben we de eigenlijk bijna alle problemen een beetje achter de rug op de niet werkende snelheidsmeter en de afstelling van de ontsteking na. Maar ter nood kunnen we de tripmaster gebruiken, die zou de snelheid ook aangeven.
We doen wel morgen nog even een andere meter erin zetten en kijken of we deze aan de gang krijgen.

We gaan de komende twee dagen eigenlijk nog een paar kleine dingen doen en alles klaar zetten wat we allemaal mee moeten nemen. En als er de mogelijkheid is nog even testen op de openbare weg met een gematigde sneldheid :) uiteraard.