woensdag 28 maart 2012

Fotobewerking van uw rallyfoto

NIEUW: FOTOBEWERKING van uw rally fotos. Wij kunnen u fotos bewerken en fotos en teksten of logos invoegen op een schitterende wijze. Ook andere opdrachten mogelijk.
Heeft u een mooie foto in liefst in een hoge resolutie en u wilt deze laten opmaken zoals hieronder getoond of vergelijkbare wijze kunnen wij dit voor u verzorgen voor eenmalig bedrag € 25,-


Voor meer info :info@marschallsolutions ook voor webdesign



Stap 1:Originele foto van matige kwaliteit



Stap 2: foto aanpassen en stap 3 is het bovenstaande resultaat



Maar ook diverse andere mogelijkheden zijn te verwezenlijken.



maandag 26 maart 2012

Fotos Rally Auf nach Melsungen 2012

Klik op afbbeelding voor grotere fotos




                       



Bron Rallyart
























Met dank aan : Rallyefotonet.de ,Bunte Autos, Sto motorsportfotos, Timo Kramer, Rallyart
Melsungen in de avond

Fotoverslag van Rally Melsungen 2012


















zondag 25 maart 2012

Rallyverslag auf nach Melsungen 2012










Enkele berichten van de lokale nieuwsbladen:


Rallye auf nach melsungen mit rhunda by night
Historische rally auf nach Melsungen
Oldtimers op historic rally in Melsungen


Kort filmverslag Historische Rally Melsungen lokale tv

Rallyverslag Rally Auf nach Melsungen 2012


Vrijdagmiddag was het dan zo ver. Rond de klok van 1 vertrokken we naar Melsungen waar voor ons de eerste rally was gepland.
Na een voorspoedige reis waren we om half zes bij het hotel waar we hadden afgesproken met Rolf Blaschke de  vader van het HRC en de Nederlandse Rover equipe die met een mooie rover P6 uit 1967 in de originele Monte Carlo kleuren aan de start gaan komen. Zoals hollanders zijn negeren we alle infos en rijden we met trailer ricting het ADAC terrein, maar voor we op de plek van bestemming zijn worden we al met luid getoeter ingehaald. HRC voorzitter Rolf  heeft ons zien rijden en wijst ons er op dat we de autotransporter op het daarvoor bestemde parkeerterrein moeten zetten. Johan en Gert van de rover hadden dit kunststukje dus wel uitgehaald en zijn met trailer en al het terrein opgereden als enige deelnemer, op zich een huzarenstukje want je moet toch langs verscheidene controleposten.
Als "buitenlandse" starter toch een streepje voor??
  
Ok nu kunnen we de papierafname doen . Hier krijg je de startnummers sponsorstickers, de kaart om af te stempelen bij de proeven en roadbooks van de rally. Aansluitend naar de technische keuring gereden die bij de TUV in melsungen werd gedaan. Uiteraard glansrijk door de keuring. Bijzonderheid bij de papierencontrole: Het Belgische rijbewijs van Jef welk volledig is gestempeld hadden ze nog nooit gezien.

Diezelfde avond nog met een paar andere rallyrijders die in de tussentijd bij het hotel zijn aangekomen even gezellig bij elkaar gezeten en in het kort nog een kleine spoedcursus gekregen inzake de  gang van zaken,

Verkenning


Na een goed ontbijt en een korte nacht  kan de rally  voor ons van start gaan. Eerst nog een probleempje oplossen met een vastgelopen rits van het rallypak. Maar dan kan het verkennen beginnen.
Tijdens deze verkenning is het de bedoeling om notes te maken. Dan om half drie nog even een rijdersbespreking en we kunnen van start gaan,

Eerste proef



We rijden via het routeboek naar de eerste rallyproef. We klokken in en rijden naar de start van de eerste proef. Ik denk dat onze beide harten wel wat sneller zijn gaan kloppen.
5…4….3….2….1 en daar barst het geweld los, vol gas met brullende motor geven we de escort de sporen. We rijden een lang recht stuk af gaan redelijk vol in de remmen en gooien de auto de eerste bocht in. Volledig dwars en het gas er weer vol op, daarna komen we dan na een meter of 200 op de greffel terecht die i
n Duitsland schrotter wordt genoemd.

Filmbeelden van Rally melsungen proef 1 en 3 waar ons eerste kleine misser te zien is,

de tweede misser is in de laatste kilometer van de Rally en zorgt voor kleine schade


 

The best scenes of ADAC Rallye Melsungen 2012 (rally4all)

waar we dus gelukkig ook deel van maken , we zijn meerdere keren gefilmd



 

Rallybeelden van de rally Rally "auf nach melsungen 2012"




Al glijdend en driftend vliegen we hier overheen. Op het einde weer haaks rechts en vol op het asfalt  verder tot aan de eerste haakse bocht .

Omdat deze proef 2 maal rond word gereden komen we nog een keer op de schrotter , Aan het einde dan toch een beetje overmoedig en we komen nog net stil met de neus in de bosjes, gauw in de achteruit en verder, Gewoon weg machtig mooi en met een super gevoel rijden we uiteindelijk over de finish. Onze vuurdoop van de de eerste proef die we toch vol door hebben getrokken hebben we achter de rug. Zo rijden we nog een paar proeven en hebben al gauw door dat we ons echt niet hoeven te schamen, op sommige plaatsen krijgen we te maken met zeer enthousiast publiek die ons aansporen om alles uit de auto te halen wat kan. Maar we laten ons niet gek maken. We hadden zo ook een opmerking gekregen van de zeer ervaren starter achter ons die al 6 keer in Melsungen heeft gereden "we halen jullie wel in op een proef". Maar hij heeft onze achterlichten alleen bij de start gezien toen hij achter ons stond. Daarna niet meer. We hebben dus alle proeven goed meegedraaid en Jef heeft laten zien dat hij echt wel een stukje kan rijden.

Leuk detail is dat er mensen op de auto af komen als we staan te wachten voor de laatste  proef op het raampje kloppen en in engels tegen ons beginnen te praten. "you drive a very nice car , we like it , you drive fast enz.  waarna wij onderbreken en in goed duits terugzeggen van doe maar op het duits, dat verstaan we ook. Buitenlands kenteken op de auto voor hun dan geeft toch wel wat image. 

Inmiddels is het al donker aan het worden en kunnen de lampen aan op de auto.
Het is heel wat als je bedenkt dat de auto geheel nieuw is voor ons, maar ook het rijden in het donker met ruim 500 watt verlichting op de auto is iets wat we natuurlijk nog nooit hebben kunnen testen.
Je hebt geen herkenningspunten  meer, je oriëntatie is dus teruggebracht naar nagenoeg nul.
Proef 5 met lampen aan gaat desondanks zeer goed.

Proef 6 Ronde in de nacht Steengroeve

Echter wat veel erger is als je de stofwolken uit de groeve ziet komen veroorzaakt door de startende autos voor je.

Met die wetenschap gaan we de laatste proef rijden die dus in een steengroeve wordt gehouden. We starten als nummer 15 dus de stof wordt alsmaar ergerDeze laatste proef is dus ook een proef waarbij je twee keer langs de start rijdt en er dus meerdere wagens in principe  max11 tegelijk op het parcour zijn. Want de proef duurt ruim 11 minuten.
Als we dan gestart zijn zien we bijna niet meer hoe het parcour loopt , we rijden door dikke stofwolken en kunnen echt bijna niks meer zien en zo zitten we na de eerste 2 bochten gelijk al buiten het rijgedeelte wat snel is opgelost doordat een baanmarschall heftig met zijn vlag zwaaide en ons wees naar de goede richting. En toen werd het zicht iets beter en toen begon het plezier . Al driftend  banen we ons een weg door de stofwolken onder in de groeve. Dan haarspeldbocht naar haarspeldbocht  de berg op waarbij we elke bocht weer helemaal dwars gaan , en in de verte zien we al de BMW die voor ons is gestart, Het duurt niet lang of we kunnen hem onze remlichten laten zien, 


Foutje


We zijn bezig aan de tweede ronde als het overmoedige wordt bestraft , of beter gezegd een klein foutje zorgt dat we rechtdoor tegen een stenen wand van keien vliegen. Maar we rijden gelijk vol verder , wel wetende dat er echt iets kapot moet zijn, We knallen om de laatste steenhopen heen gaan het verharde op naar de finish  toch met gepaste  voorzichtigheid. Na de finish dan even stoppen en kijken naar de schade. Het sturen gaat lastiger dus…..
Wat blijkt we hebben de proef dus verder af gereden met een band die al los in het velgbed zwabberde, Band zal wel gesneuveld zijn. Verder een spatbordje dat we een beetje moeten bijbuigen en een breedstraler naar de mallemoer gereden, Op de laatste kilometer van de hele rally hebben we uiteindelijk toch nog schade gereden, Helaas maar waar maar het was het dik waard want dit hadden we niet willen missen.
Zit niks anders op dan even van band te wisselen en verder te rijden naar het Parc Ferme.

Parc Ferme

Binnenkomend in het Parc Ferme worden we ontvangen met een glaasje champagne dat ons bij de controlepost wordt aangeboden. Na zo veel stof happen is het verrukkelijk om het hiermee weg te spoelen en voor ons des te meer iets om op te toosten:

WE HEBBEN DE ONZE EERSTE RALLY SUCCESVOL UITGEREDEN !!!


Resultaten :
Newcomercup 3 de 
Intercup 2 de
Historic regio cup Nord 15 de
Historic Cup Duitsland 23 ste

lokaal nieuwsbericht over historic rally Melsungen
http://www.youtube.com/hnaonline - Ostheim, 27.3.2012: Knatternde Motoren, alte Karossen und strahlender Sonnenschein haben am Samstag hunderte Motorsportfreunde nach Ostheim gelockt. Dort startete unter dem Motto „Auf nach Melsungen" zum zwölften Mal die Historic-Rallye des Automobilsportclubs (ASC) Melsungen.


Overzichtje van de schade
Schade opgelopen op de laatste proef

Schade:breedstraler, knipperlicht, spatbord , band en velg (reeds gewisseld) en ophanging on 






spatbord is een beetje geknikt door aanrijding met stenen wal


Zondag: Aankomst thuis na lange rit