donderdag 1 november 2012

Rally Siegerland westerwald 2012

Rallye Siegerland Westerwald 2012

We hebben de eerste schrotterrallye verreden en ik mag zeggen dat het een hele ervaring was en dat in meerdere opzichten.

Met de voorbereidingen naar deze rallye toe heeft Jef eerst de Speciale banden getetst die gebruikt worden op de greffel maar al gauw is hij hier van teruggekomen. de wagen lag als een dwiel op de weg. Besloten is toe om met de brede straatbanden , dus helmaal niet geschikt eigenlijk toch deze proef te gaan rijden. Nou dat hebben we de eerste 2 proeven wel ervaren.

1ste proef gewonnen!

Desondanks konden we de beste tijd neerzetten op de eerste proef en was dit onze eerste overwinning van dit jaar op een proef. Het rijden in die eerste proef was echter heel anders. Het gevoel dat we in de auto haddenwas te vergelijken met een ijsbaan. De ondergrond was heel hard en daarop lag de dikke split waardoor grip op het weggedeelte vooral met onze brede banden bijna niet mogelijk was.
Tweede proef  loopt het mis op de tijdcontrole en verloren we 5 seconden , weg dus dat resultaat van die overwinning.

Filmpje proef 3 met beelden van ons


Noodlot slaat toe

In de derde proef wordt er vol gereden en ziet de Escort alle hoeken van de proef. Zoals we naderhand op de onboard camerabeelden kunnen horen loopt tijdens deze proef onze dynamo stuk.
Ja inderdaad horen , een oorverdovend geluid in onze auto wat we tijdens de proef zelf niet hebben opgemerkt.

212 Mulders / Marschall

Wat nu?

Na kort onderzoek hebben we besloten om de veirde proef met de kapotte dynmo te rijden. De vierde proef zijn we dus ook vol er in gegaan en hebben we zelfs de rally vrienden die voor ons gestart zijn ingehaald. Dus toch op een proef die niet al te lang meer dan 1 minuut sneller want toen we langs waren hebben ze alleen nog even een stofwolk gezien en daarna was onze escort al aan de horizon.

Differentieel schade?

Het is hard sturen zo als in de filmpje is te zien maar de derder en vierde proef zijn top verlopen
Bij aankomst in het Parc Ferme is nog alles perfect. Als we dan wat later de escort op de autotransporter gaan zetten worden we geconfronteerd met een groot onheil.
De aandrijving blokkeert geheel, We komen geen meter meer vooruit , wel achteruit. Het kraakt en steunt. Differentieel stuk ?

Ons uiteindelijk reslutaat is 17 de.

Bij nader onderzoek als de wagen weer terug thuis is blijkt dat er een bout in het differentieel is afgebroken. Gelukkig is de schade beperkt en kunnen we de volgende week meedoen aan de Twente Rally ook wel de eurregiorally wat een spektakel beloofd te worden.


212 Mulders / Marschall