De dag met sleutelen is voor mij wat later begonnen want er zijn ook andere verplichtingen, nu dan even een korte ( sorry ik verbeter lange) impressie van wat er vandaag zoal gebeurd is en probeer het nu maar even geordend te doen en maak er projekten van.
Op de fotos kun je zien dat de wagen redelijk wat roestplekjes en verweerde elementen bevat.
We hebben vanwege tijdsdruk besloten om eerst het technische gedeelte in orde te maken. Dan er mee rijden en testen en dan kunnen we nog altijd aan de schoonheid werken dus laat jullie niet misleiden, hij valt echt niet uit elkaar.
Projekt dynamo:
De dynamo die er nu op zit is te licht om voldoende stroom te leveren voor de set lampen en de rest
Hier komt dus een zwaardere dynamo op. Ook hier een paar kleine probleempjes. De nieuwe dynamo gemonteerd maar de riem loopt nu scheef tov de poelie op de motor. Al andere dunnere schijven op de dynamo gezet maar ook dit is nog niet de eindoplossing. Er zal een paar millimeter van de hoofdsteun die op de motor is gemonteerd afgevlakt moeten worden. Klusje voor morgen
Verder past dan natuurlijk ook niet de stekker en moet ook dit verder worden aangepast.
Bijkomstigheid bij het werken aan de dynamo blijkt dus dat de electrokabel die naar de startmotor gaat dusdanig al slecht was dat we deze kabel opeens los in onze handen hebben, finaal overgebroken
achter de verbinding , gelukkig dan maar dat het nu gebeurd maar het geeft ons ook aansporing om de bedrading goed na te kijken.
Projekt Radiator en Van
We hebben dus een aluminium originele radiator echter de zelfdenkende zuigende van paste niet en hebben we erop gezet met zelfgemaakte beugels. Echter omdat de speling tussen het blok en de Van zo klein was is de constructie toch gewijzigd want elke mm telt nu . En zo zie je, het is toch overduidelijk dat als je met meerdere mensen overlegd ook meerdere mogelijkheden krijgt aangeleverd en welliswaar was er ook de oplossing bij die dan wel ook nog ten uitvoer moest gebracht worden. Je kent het wel, slijp dat even door boor daar een gaatje maak een paar beugeltjes zet de borgschroeven aan de onderzijde en het is klaar. Maar na een uurtje was deze klus geklaard en weer ruim 7-8 mm verdiend.
Projekt voortrein carosserie.
Aan de binnenzijde (achter de gril )de knullig gezette plaat verwijderd. Daarna over de gehele breedte de onderste tussenbalk 2 cm ingekort. De rechtopstaande midden balk ook doorgeslepen, deze wordt dan verder teruggeplaatst en weer erin gelast. Radiator erin geschoven en nu past deze wel.
Ook eens even de slangen die meegeleverd zijn in een mooie kleur blauw erop zetten. Deze passen niet echt lekker maar het kan net. Er is ook een slang naar het blok vanuit de kachel meegeleverd, maar deze past niet omdat hier een ander inlaatspruitstuk op zit met de dubbelle Delortos.
Ben toen begonnen met beugels voor de radiator en had deze klaar tot er besloten werd om het toch anders te doen.
Ok jammer van het uurtje werk maar gewoon verder.
De onderste balk opgemeten en een nieuwe balk gezet zoals ook 2 zijstukjes, die er dan in de loop van deze week moet ingelast worden. Maar dan moet de auto even op een andere brug.
Projekt Cardanas en oliekeerring
De lekkende ring is vervangen en ook dit probleem is dus weer verholpen. De cardans blijf even er onder uit omdat we de versnellingsbak ook nog even los willlen pakken. Verder moet er nog links aan de ophanging worden gelast, deze is uit aan het scheuren.
Projekt reservewiel en wielsleutel.
Aan de wielmoersleutel een oog gelast. In de kofferbak een draadeind door de bodem gemonteerd waarover eerst de wielsleutel gaat en dan de band word gelegd en deze vervolgens met een houder die erop gedraaid wordt (uit een opel... foei maar ok). Dit werkt zover goed maar moeten even afwachten of dit goed vast blijft zitten en niet gaat rammelen, dit hoort een beetje bij de ervaringen die we moeten gaan opdoen met het bouwen en verder afwerken.
Hier komt ook nog een puntje om de hoek en dat is de krik, geen krik aanwezig geen echte krikpunten dus daar gaan we nog wat op verzinnen....nee bedenken, komt allemaal goed
Was me weer het dagje vandaag, ben ook redelijk moe, ben tenslotte ook niet meer de jongste..... jaja ik weet het ... niet zeuren daar kies je allemaal zelf voor.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten