woensdag 15 februari 2012

Tijd vliegt voorbij, maar we halen het wel

Projekt versnellingsbak
De versnellingsbak uitgevoerd met rechte vertanding hebben we vandaag gedemonteerd. Daarna het deksel er af en inderdaad er zit geen tandwiel op de plek waar er wel een had moeten zitten. Dit tandwiel zorgt voor de aandrijving van de kilometertellerkabel. Even een andere bak gehaald om hier het onderdeel uit te halen maar bij nader inzien laten we deze heel als reserveversnellingsbak omdat de bak 100 % gelijk is maar dan niet recht vertand. Dus weer andere bak gehaald van RS 2000 . Morgen zal deze worden gedemonteerd en dan zien we of we de tandwielen kunnen omzetten.

Carosserie voorzijde
Alle platen van de voortrein zijn gezet op maat , in de primer gezet en kunnen worden gelast.
Bij de auto is alles blank gemaakt en ook in de primer gezet.

Projekt Fusekogel
De nieuw geleverde fusekogels die eigenlijk te dik zijn en dus niet passen passen ook niet op een RS 2000 onderstel. We hebben steun waar de fuseekogel in gaat uitgeboord en verder uitgehoond om de fusekogel passend erin te krijgen ,1 zijde is klaar
Nog 1 te gaan

Tussendoor worden er diverse kleinere dingen gedaan die ik niet allemaal ga benoemen zoals remmen, lagers etc. mede om dat dit redelijk standaard is en geen verrassingen oplevert.
We zijn wel erachter dat je de auto van grond af aan beter zelf kunt opbouwen dan aan een in elkaar geknutslede rallywagen te beginnen maar zoals gezegd gaat dan een heel ander tijdschema spelen en dat is wat we juist niet hebben.

Maar er is weer een dag voorbij,  moe maar voldaan verlaten we de werkplaats om 19.30 zoals ook gister en eergsiteren. Zelf heb ik me vandaag wel een beetje vertild, waaraan ?? de versnellingsbak, ik denk van wel, krijg mijn linkerarm nog maar 40 graden omhoog. Tjonge we rijden met historics maar dat zijn we zelf ook aan het worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten