donderdag 16 februari 2012

snelheidsmeter belangrijk?

Projekt Versnellingsbak,
Vandaag het wormwiel van de as afgehaald van een RS 2000 bak, misschien zonde om daarvoor de bak uit elkaar te halen. We kregen hem in ieder geval niet direkt er af door warm te stoken en moesten toch de bak verder uit elkaar halen, uiteindelijk samen met het lager er af geperst.
Gelijk op de andere as geplaatst zodat deze vrijdag verder gemonteerd kan worden.
Als alles dan goed is hebben we een werkende kilometerteller en uiteraard nog steeds werkende bak met rechte vertanding. Sparen we in ieder geval iets uit in snelheidsovertredingen tenminste het is niet meer de schuld van een missende snelheidsaanduiding

Projekt Brandstofleidingen
Alle oude rubberen/canvas stukken brandstofleidingen, behalve dan de koperen, worden gedemonteerd en vervangen zoals ook de klemmen.
Ik heb even snel geteld en kom al gauw boven de 10 uit.
We hebben de drukregelaar weer goed bevestigd en voor de benzinfilter een nieuw beugeltje gemaakt en geplaatst. Achter in de kofferbak zitten de twee pompen, waarvan 1 niet werkte.
Bij de demontage zien we al het probleem, 1 beugel weg en bedrading bar slecht.
Ook deze verwijderd en nieuw gemaakt.
In de tussentijd de remleidingen en bijpassende klemmen besteld omdat deze dikte niet bij ons op voorraad was.

Tripmaster
Vandaag hebben we ook de Tripmaster besteld. Dit is eigenlijk een teller om afgelegde kilometers te registreren die nagenoeg bij elke bocht wordt gereset op nul waarbij je via je notes weer kunt aflezen dat de volgende bocht bijvoorbeeld over 1200 meter is. Duidelijk???? Nee denk het niet , is een beetje veel voor 1 zin. Maar hij is wel belangrijk.
___________________________________________________________________________________

Verder deze dag nog een paar kleinere dingen gedaan die natuurlijk allemaal tijd vergen. En met dat dagje ouder is het tempo ook wat lager.
Bijvoorbeeld carterontluchtings-slangen die veel te lang zijn inkorten en fatsoeneren,een paar roestplekken tijdelijk bijwerken en even snel spuiten. Het blijft natuurlijk allemaal herstelwerk. Maar we weten wel dat we niet om een slangetje van een paar cent of een kabeltje dat al half door is stil komen te staan. Tenminste dat hopen we dan ....
Een grotere revisie kan volgende winter gebeuren nadat we eerst eens wat kilometers achter de rug hebben.

Morgen nog een halve dag werken en dan hebben we rustperiode van een week. Carnaval, wintersportvakantie, zin in wat anders, geef het beestje maar een naam.

Zaterdag wel nog even naar de Rally Boucle de Spa kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten