maandag 27 februari 2012

Interieurwerk begint

Verlichting-contra-stekkers zijn in het voorfront van de carrosserie gedemonteerd en de lampen zijn nu eenvoudig aan te koppelen.
Vanuit de extra stralersset die per 2 op 1 beugel zitten is er ook nieuwe bedrading gemaakt en zijn nu ook de nieuwe stekkers gemaakt maar dan nu met een zwaardere ommantelde kabel.
De kabel verder naar binnen gevoerd en de oude kabel verwijderd, en daarna aangesloten op de  relais. De gele tape is nog oud bestaand.
afgemonteerde stekker van de extra stralers
Hiermee is het hoofdstuk verlichting aan de voorzijde klaar.

Vandaag ook de stoelen even er uit genomen, kunnen we gelijk de bouten waarmee de stoelen vastzitten uitvoeren met degelijke  bouten, deze zullen we op het einde als alles klaar is weer terug plaatsen.

Ook de gordelbevestiging in de vloer liet te wensen over , dus ook deze met nieuwe platen en borgmoeren degelijk gemonteerd.

Dan begint het werk van het inbouwen van de tripmaster en de countdownklokken
Voor de twee (dubbel uitgevoerd mocht eentje onderweg stuk gaan) countdowntimers een RVS beugel gemaakt waarop beide timers met een degelijk t-rap worden vastgezet. Hierdoor komen we makkelijk aan de batterij van de 2 timers. Direkt ernaast word de Tripmaster geplaatst. Deze wordt verbonden met een voetpedaal waarmee je de teller telkens op nul kunt resetten. Verder komt er een magnetische ontvanger bij de bouten van de voorwielen of bij de aandrijfas, telkens als een bout langs komt vint er een puls plaats waardoor er een telling ontstaat. Dezen moeten dan worden geijkt op de snelheiden afgelegde kilometer. Eerst zullen we de tripmaster zelf inbouwen en dan volgt de rest.

En af en toe hebben we tijd voor een beetje knutselwerk
Voor degene die zien dat we geen echte RS2000 neus hebben, klopt maar toch.....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten