Verlichting
Nu even de nieuwe aansluiting testen die we gemaakt hebben naar de stralers en nog even op een logische volgorde omgepoold moet worden......oeps probleem
Van de 4 lampen werkt er 1
Nou dat wordt even zoeken , we gaan er van uit dat dat geen wat we zelf hebben gelegd wel in orde is.
Allereerst even gekeken of er spanning naar de lampen is. Ok de breedstralers hebben spanning de andere niet. Maar dan nog brandt er maar 1 dus waarschijnlijk peertje stuk. Even alle kappen er af en komen al gauw voor een probleem te staan. Hier zitten volgens ons echt antieke lampjes in met een porseleinen voet. Na enig zoeken zijn we dan erachter gekomen dat het H2 lampjes zijn van 100 watt en dat we ze ook nog kunnen krijgen. Lampjes laten komen en gewisseld
Even het paneel waar alle bedrading op zit losgemaakt zodat we beter alles kunnen checken.
Even vanaf de hoofdzekeringen uit beginnen. Als ik de zekeringen check is er in ieder geval 1 stuk
![]() |
Dit is het paneel waar alle extra schakelaars op zitten, we laten deze voorlopig voor wat het is maar zullen deze naderhand vernieuwen |
Nu weer even testen.
Ok, de breedstralers werken via de schakelaar maar de verstralers doen nog echter niks. Ik trek dan even de kabels na en zie dat deze via de handel van de verlichting lopen en niet rechtstreeks naar de lampen
Dus groot licht aan, schakelaar om en jawel alle lampen doen het !
Nu nog even een op volgorde de lampen ompluggen met de stekkers en klaar.
Knipperlichten
Dan controle knipperlichten :links voor werkt niet. Even kapje eraf schroeven.... maar nu zien we ook wat een reden kan zijn de schroeven zijn zo goed als kapot gedraaid waarschijnlijk doordat alles vast geoxideerd is maar dat heb je wel vaker bij autos van meer als 30 jaar oud. Knipperlicht uit bumper gemonteerd en dan wordt het wat lastiger. de schroeven die het plastic kapje vasthouden voorzichtig uitgeboord. Dit lukt .nu de rest van de schroef uit het aluminium boren wat een heel stuk lastiger is. Maar met heel wat gehantier uiteindelijk 2 de schroeven er uit geboord en kunnen we de kapjes weer monteren met nieuwe schroeven.
Uitlaat
Volgende klusje aan de beurt, even nog een paar bouten afgeflext en dan de uitlaat weer terug monteren. Doordat we hem redelijk fatsoenlijk er onder uit gehaald hebben is ook het terug erop monteren peace of cake.
Schokbreker
Voor boven op de lagers van de schokbreker hebben we rubber afdichtingen op maat laten maken.
Volgende keer ook hier dan weer een voorbeeld van
Nog even wat zaken doorspreken, een paar onderdelen bestellen en dan zijn we langzaam weer een dag verder. En als we dit weekend nog zin hebben om verder te knutselen dan kunnen we nog altijd een bouwdoosje kopen
Geen opmerkingen:
Een reactie posten