Zo, de eerste meters zijn gemaakt , we hebben in de avond na een dagje sleutelen getest op de openbare weg. Het kan want alles is geregeld , verzekering, apk etc.
Maar .................. wat een herrie. Ja wisten we eigenlijk al voor af maar toch ,want jankt die versnellingsbak. Het is even wennen natuurlijk, je wordt eerst overweldigd door het geluid, dan merk je dat je niet echt lekker zit maar dikke jas aan, niet geheel in de gordels want die hangen achter je op de stoel. Dan gaat het gelijk vol gas, een jong koppel dat langs de kant staat schrikt van al dit geweld en nemen een paar stappen terug de berm in terwijl we nog een paar honderd meter van ze af zijn. Dit geeft aan dat hij behoorlijk brult en dus goed hoorbaar is.
Wat we merken tijdens deze voor mij eerste en Jef zijn tweede rit dat de motor nog niet goed oppakt op lagere toeren, waarschijnlijk probleem met de ontstekingsafstelling. Ook zien we bij het afstellen van de lampen dat een breedstraler niet naar behoren werkt. Ook de tripmaster krijgen we niet direct aan de gang, toch nog even goed de gebruiksaanwijzing lezen en controleren of de gever wel werkt of goed aangesloten is. Verder is de kilometerteller nog niet in orde maar dat wordt iets voor de volgende periode,
Wat we vandaag en gister zoal gedaan hebben is het afwerken van de lijst met dingen die we nog hadden op staan.
Olie en oliefilter gewisseld met synthetische olie van Castrol
Oliesensor ingebouwd en aangesloten
Zo zijn de deurgrepen die er op zaten en vrij groot waren vervangen door band. Perfect werkt beter
De zelfgemaakte zware steun van de voetbediening van de tripmaster is ingebouwd.
De aandrijfsas (cardan) hebben we er onder uit gehaald. Er lekte namelijk olie langs de spiebanen naar de kruiskoppeling????? Nog nooit meegemaakt. Kan dit duiden op een heel zwaar belast kruiskoppeling die langzaam de geest aan het geven is, geen idee. We maken de binnenkant goed zuiver en dichten in de as het aangelast deel af met vloeibare pakking. Aan laten drogen en toen even de blaastest gedaan en ja hoor dicht. Terug er op monteren, weer een probleempje opgelost.
Verder zien we bij de voorste reactiestangen dat er een groot gedeelte niet is afgelast. Voor een Apk maar ook voor onze veiligheid willen we dit dus niet zo laten, zuiver maken en aflassen.
Dan is ook de carterbeschermplaat er onder gemonteerd met het sleepoog.
Verder hebben we de handremkabel aan beide zijden even losgemaakt en op een andere manier bevestigd aan de bovenzijde van de reactiearm van de achteras zodat we niet kunnen blijven vasthangen met die kabels.
Dan zijn de stikkers in de vorm van een pijl aan voor en achterkant geplakt, deze zijn verplicht en hiermee is voor vreemden direct zichtbaar waar een sleepkabel kan worden vast genaakt.
Verder is er op de catchtank een filter geplaatst. De catchtank is een soort opvangtank van de carterontluchting en de overdruk die onder het klepdeksel ontstaan. deze olie wordt opgevangen en er zit dan ook een filter op om de lucht er uit te laten en niet de olie. Zeer milieuvriendelijke oplossing.
Voor de lampen sneller te kunnen bevestigen en deze steviger vast te krijgen hebben we nog snel een paar beugeltjes gemaakt.
Onder een foto ,bijna klaar.
Ziet er goed uit, succes ermee.
BeantwoordenVerwijderenGroet Frans alias The Terminator