dinsdag 7 februari 2012

Eerste werkdag aan rallyauto


Vandaag hebben zijn we met de eerste werkzaamheden aan de auto gestart. Alle oude stickers verwijderen, dus fohn meegenomen en begonnen, echter een huishoudelijke fohn kan dit karwei schijnbaar niet klaren want ne enige tijd begonnen de rookwolken uit de fohn te komen. Het werd dus een Finito fohn. Maar klus is wel geklaard.

Toen ben ik (Michael) begonnen met aan de binnenzijde van de achterruit en de twee zijruitjes donkere folie te verwijderen.
donkere folie op zijruiten en achterruit
Alleen al achterin deze auto, met rolkooi en recarostoelen, komen is een kunst op zich. Als een strijkplank ben ik er in geschoven. Twee uurtjes later met de nodige krampen en een verwrongen veel te oud lijf is ook dit werk tot een einde gekomen.
Het is verschil van dag en nacht maar dan ook wel letterlijk.


Verlichting, verstalerse etc demonteren, hier worden nieuwe stekkers voorgemaakt om een betere vebinding te krijgen, intercom eruit want die moeten we natuurlijk even testenen daarna de auto voor de eerste keer de brug op.

Ziet er naar alle redelijkheid uit maar hier en daar stoten we toch op wat werkzaamheden:
  • de onderste draagarmen links en rechts hebben beide kapotte rubbers dus fusekogels zullen dan ook wel niet al te best zijn. Vervangen dus
  • Achter aan de ophanging zien we licht scheurschade van een las van de stabilasatorstang, dus ook dat bijwerken
  • Uitlaat kunnen we voorlopig laten zitten maar heeft hier en daar een beetje laswerk nodig in de toekomst
  • De meenemer van de kilometerteller werkt niet, versnellingsbak moet er dus onderuit
  • Stuurhuis voor zit speling in die we nog verder moeten onderzoeken.
  • Krikpunten is een aandachtspunt en moeten we ons iets voor bedenken
  • Sleepoog voren omzetten en sleepoog achter vernieuwen. Dit zijn speciale sleepogen van canvas
  • Remschijven achter vervangen diameter 25,5 gat 64 en hoogte 35
  • Velgen gepast , omdat we twee verschillende velgen hebben namelijk 4 nieuwe 8 j x 15 ET 12, RMD velgen met banden voor asfalt en 4 nieuwe 6J x 13 ET 16 JBW velgen met greffelbanden. Hier moeten we nog twee velgen bijbestellen om als reserve te dienen.
  • Spacer op de achetras afdraaien zodat velg vrij loopt
  • Spacer voren afdraaien of weglaten, moeten we nog beslissen.
  • Dan moeten we nog de keerring van de cardanas naar de klok wisselen.
  • Werkt de oliedrukmeter nog niet zoals het hoort maar dat was bekend
Dus er is nog wel wat werk.
Dan hebben we het nog niet over de motor en over de bedrading en knoppen in de auto gehad

Maar optimisch als we zijn hebben we ons vanavond ingeschreven bij de Historic Rallye Club
en hebben we ons daarna aangemeld voor de eerste rally in Duitsland in Melsungen
Rallye Melsungen site op 24 -3 -2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten